Sztuczna inteligencja odtworzyła PAC-MANa. W przyszłości nauczy się praw fizyki oglądając YouTube'a?
25 maja 2020, 12:43Stworzony przez NVIDIĘ algorytm sztucznej inteligencji GameGAN był w stanie samodzielnie stworzyć grę PAC-MAN. System nie miał dostępu do kodu gry. Zaprezentowano mu jedynie 50 000 fragmentów wideo. Na tej podstawie sztuczna inteligencja samodzielnie stworzyła w pełni funkcjonalną warstwę graficzną PAC-MANa.
SpamSoldier zmienia ekonomię spamu
19 grudnia 2012, 11:07SpamSoldier to, zdaniem Andrew Conwaya z firmy Cloudmark, szkodliwy kod, który całkowicie zmienia zasady gry na rynku SMS-owego spamu. Kod atakuje system Android i tworzy botnet, wykorzystujący zarażone telefony do rozsyłania spamu
Cyfrowe laboratorium czyli Project Trident
17 lipca 2009, 16:18Bellingham z zadowoleniem przyjął propozycję współpracy nad Project Trident: A Scientific Workflow Workbench, który jest rozwijany przez Microsoft Research. Razem ze swoimi kolegami, uczonymi z University of Washington i specjalistami z Microsoftu tworzy pod kierunkiem Rogera Bargi narzędzia, które zmienią sposób pracy naukowców.
Wilkiem być...
2 stycznia 2008, 15:46Ogród zoologiczny w Minnesocie wraz z firmą Eduweb wydali grę edukacyjną „WolfQuest”. Gracz wciela się w niej w wilka żyjącego w Parku Narodowego Yellowstone. Musi nauczyć się polować, bronić swojego terytorium, znaleźć partnera i założyć własne stado.
Rozrywkowe składanie białek
9 maja 2008, 14:33Naukowcy z Uniwersytetu Waszyngtońskiego postanowili wykorzystać w słusznej sprawie ludzkie zamiłowanie do rozwiązywania zagadek. Gra komputerowa Foldit przemieniła składanie białek w coś na kształt sportowej konkurencji. Dzięki wysiłkom graczy uda się być może znaleźć lekarstwo na chorobę Alzheimera i inne przypadłości, w przypadku których konformacja białek ma kluczowe znaczenie.
Przesądność poprawia wyniki
21 czerwca 2010, 10:37Psycholodzy z Uniwersytetu w Kolonii zidentyfikowali korzyści wynikające z wiary w przesądy. Wg nich, prowadzi ona do poprawy wyników osiąganych zarówno podczas zadań czysto ruchowych, jak i intelektualnych, np. pamięciowych. Wszystko wskazuje na to, że w grę wchodzi wzmacniana w ten przedziwny sposób wiara we własne możliwości.
Wolą się uczyć od dorosłych
23 lutego 2010, 09:37Podczas nauki nowej gry dzieci nie wierzą innym dzieciom i wolą polegać na zasadach przedstawionych przez dorosłych (British Journal of Developmental Psychology).
Kombinezon dla pingwina
28 kwietnia 2008, 09:35Jak widać na przykładzie 25-letniego podopiecznego biologów z Kalifornijskiej Akademii Nauk, kombinezon do nurkowania przydaje się nie tylko ludziom, ale również... pingwinom. Sędziwy nielot zaczął łysieć i zupełnie stracił ochotę na baraszkowanie w basenie razem ze swoimi pobratymcami. Kiedy inni zażywali kąpieli, on stał, drżąc, gdzieś na uboczu.
Symulator starości
29 grudnia 2011, 11:13Społeczeństwa Zachodu starzeją się. Oznacza to, że trzeba coraz więcej produktów projektować lub przeprojektowywać pod kątem użytkowania przez osoby starsze. Młodym ludziom trudno postawić się na ich miejscu i wyobrazić sobie, co czuje, chodząc, ktoś w wieku 75 lat. Ma w tym pomóc kombinezon AGNES (Age Gain Now Empathy System), który powstał w AgeLab MIT-u.
Obcisły kombinezon dla zdrowych kości
18 marca 2014, 09:42Naukowcy opracowali dopasowane kombinezony kosmiczne, które mają zapobiegać wydłużaniu kręgosłupa w stanie nieważkości. Fachowcy, którzy przypominają, że czasem oznacza to nawet 7 dodatkowych centymetrów i bolesne naciąganie mięśni i nerwów, mają nadzieję, że obcisły strój będzie naśladować wpływ grawitacji na ciało.